fredag 3. september 2010

fremtidshåp!

Jeg gleder meg voldsomt til filmatiseringen av Nikolaj Frobenius' bok Teori og Praksis! Jens Lien er bak spakene og jeg håper han klarer å skape ekte 70-talls-stemning og at filmen blir litt gritty! Det faktum at de har klart å få med Johnny Rotten på laget er jo i seg selv spennende og viser jo at de er ambiøse. I likhet med Joachim Trier skal Jens Lien nå prøve å toppe sin hittils beste film - Den Brysomme Mannen. Med den filmen viste han at han har evnene til å fange stemningen fra et etablert verk (hørespillet filmen er basert på), vi får håpe han klarer det like godt med Teori og Praksis - en film som krever en helt annen stil og stemning. Jeg håper for guds skyld ikke denne filmen går i samme fella som Den siste revejakta, en film som overhodet ikke tok vare på essensen i boka, men som mer så ut som en reklamefilm. Men jeg stoler mer på Lien enn godeste Ulrik Imtiaz Rolfsen....
Intervju med Johnny Rotten under filminnspillingen

Ellers gleder jeg meg stort over at Anders Danielsen Lie har fått hovedrollen i Joachim Triers neste film Oslo 31. august! Jeg føler meg sikker på at den filmen blir en suksess! Vil bli svært skuffet om det viser seg at Reprise bare var et blaff, men det var den nok ikke... Dette blir bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar